Strona główna / Wpisy / Czym jest incentive travel?

Czym jest incentive travel?

Tajemniczo brzmiące incentive to składnik oryginalnej nazwy turystyki biznesowej, której temat od jakiegoś czasu podejmujemy na blogu. W turystyce określanej mianem MICE chodzi bowiem o spotkania (meetings), konferencje (conferences), wystawy (exhibitions) i właśnie imprezy motywacyjne (incentive). Incentive travels często utożsamia się z całościową turystyką biznesową, ale to błąd – incentive jest pojęciem węższym, zawierającym się w ramach turystyki biznesowej. Czym dokładniej są incentive travels i jak wykorzystać ich potencjał w firmie?

planeDawniej przedsiębiorcy kojarzyli je wyłącznie z wycieczkami jako formą nagrody dla pracowników. Owszem, wycieczki-nagrody spełniają główny cel incentive, ale dziś to zdecydowanie za mało. Wyjazd motywacyjny to narzędzie komunikacji marketingowej oraz narzędzie biznesowe. Od eventu, który też przecież mieści się w kategorii MICE, różni się znacznie węższym kręgiem odbiorców, na których oddziałuje. Trzeba jednak zaznaczyć, że wbrew przekonaniu niektórych, nie jest to tak wyselekcjonowana grupa, jak tylko kadra zarządzająca. Odbiorców incentive travel z biegiem czasu ciągle przybywa, a wśród nich już od dłuższego czasu znajdują się m.in. pracownicy działów handlowych.

Aby nie zakłamać rzeczywistości, należy poruszyć też temat wad incentive travels. Nie tkwią one w samej idei podróży motywacyjnych, ale w postrzeganiu ich przez znaczą część polskich pracodawców. Wielu z nich nadal obawia się inwestowania w podróże motywacyjne. Inni oczekują mierzalnych efektów takich podróży, a te nie zawsze dają się zamknąć w liczbach i tabelach. Pracodawcy wolą inwestować w budowanie wizerunku firmy na zewnątrz, reklamę, natomiast budowanie motywacji i tożsamości wewnętrznej formy traktują za bardzo po macoszemu.

Tymczasem na podróż motywacyjną wcale nie trzeba przepalać budżetu reklamowego. Podróż może być tańsza, destynacja mniej odległa i egzotyczna. To nie musi być atrakcyjna lokalizacja za granicą – Polska również ma duży potencjał. Najważniejszy jest pomysł. Bo jeśli zwykłe zwiedzanie zabytkowego miasta zamienimy na zwiedzanie według klucza, a uczestników wycieczki zamienimy w rywalizujących ze sobą graczy, to nawet pozornie znana i oklepana lokalizacja może doskonale wpisać się w motywacyjny wymiar wycieczki. Pomocą w poszukiwaniu takich kreatywnych rozwiązań służą firmy zajmujące się organizacją imprez firmowych. Jeśli więc jesteś przedsiębiorcą, który do końca nie wierzy lub nie ufa inwestycjom w wyjazdy motywacyjne, rozważ spotkanie z agencją eventową. Dzięki temu masz szansę otworzyć oczy na możliwości i szanse w tym zakresie.

Zobacz także

impreza2

Aloha Party – słoneczna impreza w samym środku zimy!

Macie już dość braku słońca i nieustającego deszczu za oknem? A co powiecie na atrakcyjną odskocznię od polskiego klimatu prosto …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *