Strona główna / Wpisy / Jak wybrać miejsce na konferencję? Cz. 1

Jak wybrać miejsce na konferencję? Cz. 1

Wybór lokalizacji na konferencję to jeden z podstawowych elementów organizacji całego przedsięwzięcia. Ten aspekt może bowiem zadecydować o powodzeniu imprezy, warto więc gruntownie przeanalizować dostępne opcje i podjąć najbardziej zadowalającą decyzję. Na co zwrócić baczną uwagę przy dokonywaniu wyboru? Podpowiadamy w dzisiejszym artykule.

event-1597531_1280

Zanim wybierzemy odpowiednie miejsce na organizację konferencji, musimy zastanowić się, jaki to rodzaj eventu. Innymi prawami rządzi się bowiem wydarzenie biznesowe, a innymi naukowe. Ponadto trzeba wiedzieć, jaka jest grupa docelowa przygotowywanego wydarzenia. Inaczej bowiem organizuje się konferencję dla osób z branży, a inaczej event promocyjny dla klientów danej marki. Mając te wszystkie dane, możemy przystąpić do poszukiwań idealnej lokalizacji, która spełni potrzeby imprezy.

Położenie to podstawa

Dobre położenie to połowa sukcesu. Często łatwość dojazdu decyduje o tym, czy uczestnicy będą chętni do wzięcia udziału w wydarzeniu. Atrakcyjna lokalizacja przyciągnie także tych, którzy pragną połączyć wyjazd służbowy z wypoczynkiem. Jest to coraz częstsze zjawisko noszące nazwę „bleisuring”. Polega ono na tym, że uczestnicy zostają w danym ośrodku nawet po zakończonej konferencji w celach czysto rekreacyjnych. Często więc atrakcyjność położenia decyduje o tym, czy ktoś weźmie udział w konkretnym wydarzeniu, by móc później zostać w obiekcie na krótki urlop.

Architektura budynku

Atrakcyjność samego budynku, w którym odbywa się wydarzenie również ma znaczenie. Większość z nas jest wzrokowcami i widząc na ulotce, plakacie czy stronie internetowej piękny ośrodek od razu oczami wyobraźni zobaczy w nim siebie.

Sama architektura budynku może również wpłynąć na pierwsze wrażenie na temat samej imprezy. Jeśli przyjeżdżając na miejsce, naszym oczom ukaże się atrakcyjna, stylowo zaprojektowana budowla, to automatycznie pozytywnie nastawimy się na cały event. W przypadku mniej atrakcyjnych miejsc, efekt może być odwrotny.

Pamiętajmy także, że bardzo istotne jest otoczenie miejsca, w którym odbywa się konferencja. To, co warto wziąć pod uwagę to dostępność rozrywek, z których uczestnicy będą mogli skorzystać w czasie wolnym, a także bliskość natury, ogrodu, czy chociaż patio, gdzie będą mogli się wyciszyć i zrelaksować.

Równie istotnym elementem jest brak barier architektonicznych, co umożliwi swobodne korzystanie z obiektu osobom z niepełnosprawnością ruchową.

Przedstawiliśmy dziś dwa z czterech istotnych kryteriów wyboru miejsca konferencyjnego. W następnym artykule zaprezentujemy pozostałe elementy, które warto wziąć pod uwagę. Pamiętajcie, że w wyborze pomocne mogą się okazać także profesjonalne firmy eventowe, które współpracują z doświadczonymi ośrodkami konferencyjnymi. Z powodzeniem więc pomogą wam zorganizować konferencję w najlepszym z nich.

Zobacz także

baby-3369543_1280

Wakacyjne rozrywki dla całej rodziny

Wakacje to czas, kiedy warto nieco zwolnić tempo. Nawet jeśli tym razem nie zaplanowaliście dłuższego wyjazdu, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *